در ابتدا معرفی پتانسیل های ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو: شهرستان ماکو در گوشه شمال غربی ایران (استان آذربایجان غربی) قرار گرفته که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان و از مغرب به جمهوری ترکیه و از جنوب به شهر خوی محدود است. مرکز این شهرستان شهر ماکو است.
شهر ماکو از طرف شمال و جنوب کوهستانی است و از طرف غرب و شرق به جلگه های قلعه درسی و چای باسار منتهی می گردد. به دلیل انحصار این شهر درمیان کوه ها و سنگ های مرتفع، ماکو جزو شگفت انگیزترین وعجیب ترین شهر های ایران و جهان به شمار می آید. قرار گرفتن این شهر در دامنه جنوبی دیواره عظیم کوه قیه، ابهت خاصی به این شهر داده است. دیواره سنگی قیه به طول تقریبی بیش از شش کیلومتر شمال شهر ماکو را در بر گرفته و ارتفاع این دیواره سنگی بین 150 تا 600 متر است. به همین دلیل است که ماکو لقب "شهر سنگی" یا "داش ماکو" به خود گرفته است.
پل پنج چشمه، کوه چرکین، سد بارون، حمام تاریخی ماکو و عمارت کلاه فرنگی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. خالی از لطف نیست که بدانیم در این منطقه بیش از 300 اثر تاریخی ثبت شده است.
همان طور که در مقاله های پیشین نیز اشاره کردیم، ایران 7 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد که عبارت است از: کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو. منظور از منطقه آزاد، محدوده ی حراست شده ی بندری و غیر بندری است که برخی از قوانین و مقررات جاری در کشور شامل این مناطق نمی شود.
مناطق آزاد، از بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ایران هم برای اتباع خارجی و هم برای سرمایه گذاران داخلی هستند که از نظر قانونی و حمایتی در شرایط خوبی قرار دارند. منطقه آزاد ماکو با 500 هزار هکتار مساحت بزرگ ترین منطقه آزاد کشور و دومین منطقه آزاد جهان بعد از منطقه آزاد شانگهای چین می باشد.
این منطقه موقعیت ممتازی برای جلب و جذب سرمایه گذاری های بین المللی و به خصوص سرمایه گذاران ترکیه و اروپا دارد. بنادر ترکیه در دریای سیاه و مدیترانه می تواند منطقه آزاد ماکو را به قطب صادراتی تبدیل کند. منطقه آزاد ماکو دارای ویژگی های برتر و خاص برای سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون فعالیت های تجاری و حمل و نقل است. برخی از مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این منطقه عبارت است از:
ویژگی های منطقه آزاد ماکو
شایان ذکر است، موسسه ی حقوقی فکر برتر،به لحاظ اهمیت موضوع ،دیری است که خدمات خود را به متقاضیان ثبت شرکت ارائه می نماید.چنانچه قصد دارید شرکت خود را در منطقه آزاد ماکو به ثبت برسانید،در اسرع وقت با همکاران ما تماس حاصل نمایید و از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید.
برای ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو، پس از مهیا نمودن شرایط ذیل، مدارک مورد نیاز را فراهم آورید.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد ماکو:
مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد ماکو:
شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود در منطقه ماکو عبارتند از:
مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد ماکو:
آگهی روزنامه رسمی جهت افراد حقوقی:
تقویم نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکا (اگر تمام یا بخشی از سرمایه به صورت غیرنقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد گردید)
شرایط عضویت شرکت تعاونی در منطقه آزاد ماکو:
به موجب ماده 9 قانون بخش تعاونی،شرایط عضویت انواع شرکت های تعاونی عبارت است از:
_داشتن تابعیت ایران
_عدم ممنووعیت قانونی وو حجر و ورشکستگی به تقصیر
_عدم سابقه ارتشاء،اختلاس و کلاهبرداری
_درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات تعاونی
_عدم عضویت در تعاونی مشابه
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی در ماکو:
1-اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در 4 نسخه
(شرکت های تعاونی باید دارای اساسنامه باشند.اساسنامه انواع شرکت های تعاونی به صورت "نمونه اساسنامه"به وسیله وزارت تعاون تهیه شده و در اختیار تشکیل دهندگان شرکت قرار می گیرد).
2-مجوز اداره تعاون
(برای ثبت شرکت تعاونی لازم است که از طرف وزارت تعاون "مجوز ثبت"صادر شود).
3-دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
4-صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان در 3 نسخه
5-رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون در 3 نسخه
6-لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
7-لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
8-صورتجلسه اولین هیات مدیره دال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره و انتخاب مدیر عامل و تعیین صاحبان امضای مجاز
9-لیست و مشخصات اعضای هیئت مدیره،بازرسان و مدیر عامل
حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت های تعاونی عام یکصد میلیون ریال می باشد و حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت های تعاونی خاص ده میلیون ریال است. لازم به ذکر است که هر تعاونی وقتی تشکیل و ثبت می شود که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه شود و چنانچه نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشند.
مراحل ثبت شرکت در ماکو:
_اخذ مجوز از معاونت سرمایه گذاری سازمان با عنوان مجوز فعالیت اقتصادی
_تکمیل فرم تعیین نام شرکت
_تکمیل مدارکی که از ثبت شرکت ها گرفته شده و تسلیم آن به اداره ثبت شرکت ها
_بررسی مدارک ارائه شده توسط کارشناس مربوطه ثبت شرکت
_ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت ها
_پرداخت هزینه حق ثبت به سازمان منطقه
_اخذ یک نسخه آگهی به واحد صدور مجوز
_پلمپ دفاتر تجاری شرکت
جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو با ما تماس حاصل فرمایید. 42143-021
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر با سال ها تجربه و با استفاده از کارشناسان و بازنشستگان خبره برآنند تا خدمات ارزنده ای به شما متقاضیان عزیز ارائه نمایند.
هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده داده و برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. شما می توانید با ارائه ی مدارک ذیل نزد موسسه ی حقوقی فکر برتر، از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان، نسبت به اخذ کد اقتصادی شما اقدام خواهند نمود.
اشخاصی که مکلف به اخذ کد اقتصادی اند:
1- تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.
2-تمامی اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعالند.
اشخاص حقیقی باید دارای پروانه ی کسب و کار از مراجع مربوطه بوده و محل فعالیت تجاری داشته باشند و شرایط لازم را برای اخذ کد اقتصادی داشته باشند.
همان طور که گفته شد، برای اخذ برگه ی کد اقتصادی نیاز است ابتدا برای شرکت مورد نظر تشکیل پرونده ی مالیاتی داد. اشخاص حقیقی یا حقوقی نامبرده که اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی ننمایند در برابر ضوابط و قوانین سازمان امور مالیاتی کشور، علی الراس شناخته می شوند.
مدارک درخواست کد اقتصادی اشخاص حقیقی:
مدارک کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی:
1-درخواست کتبی شرکت.
2-کپی از تمامی صفحات شناسنامه.
3- روزنامه ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد.
4- تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی
5-کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
6-فیش پرداختی به مبلغ 10000 ریال.
پس از تهیه مدارک فوق الذکر و تکمیل فرم اطلاعاتی هویتی اشخاص حقیقی و امضای آن، نسبت به تسلیم مدارک به حوزه مالیاتی مربوطه اقدام و ممیز مالیاتی پس از کنترل مدارک و ثبت در دفتر حوزه، رسید دریافت مدارک را صادر و تحویل مؤدی می نماید و مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک دریافتی، آن ها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره شماره اقتصادی، ارسال و اداره مذکور پس از دریافت مدارک و بررسی آن ها نسبت به صدور کارت شماره اقتصادی اقدام می نماید.
چنانچه پس از دریافت کارت شماره اقتصادی، تغییراتی در اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی حادث شود لازم است فرم نمونه را تکمیل و بهمراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادر کننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت، اقدامات لازم به عمل آید.
مراحل اخذ کارت بازرگانی:
مطابق با قوانین گمرکی کشور، اخذ کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن (شخص حقیقی یا حقوقی) می تواند به کار تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا بپردازد.
اکنون صدور کارت بازرگانی و تمدید آن برای یک فعال اقتصادی فرایندی دشوار نیست. با استفاده از همان مدارک معمول که تمامی بنگاههای اقتصادی ملزم هستند برای امور جاری خود در اختیار داشته باشند می توان کارت بازرگانی دریافت کرد. اتاق بازرگانی تهران برای سهولت بیشتر در اجرای فرایند صدور کارت، تلاش کرده شرایط و ضوابط آن را با شفافیت در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.
کاربرد های کارت بازرگانی:
_ ثبت سفارش و ترخیص کالا.
_ انجام امور حق العمل کاری در گمرک.
_ صادرات کالاهای مجاز.
_ ثبت علایم تجاری و برندهای غیر فارسی.
همه ی افراد هم به صورت شخصی و هم به صورت شرکتی می توانند کارت بازرگانی را دریافت کنند. کسانی که برای ورود و خروج کالا از دریافت کارت بازرگانی معافند عبارتند از:
_ شرکت تعاونی مرزنشینان.
_ ملوانان ایرانی شال در شناورهای درحال تردد بین سواحل ایران.
_ پیله وران و کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور به شرط داشتن کارنامه شغلی از طرف وزارت کار.
مزایای داشتن کارت بازرگانی:
_ نظم دادن به فضای اقتصادی.
_ طبقه بندی فعالان اقتصادی از نظر نوع فعالیت اقتصادی از طریق کارت.
_کارت بازرگانی موجب اعتبار بین المللی فعالان اقتصادی می شود.
_ هم چون شناسنامه ای برای اعضای اتاق های بازرگانی برای معرفی خود به شرکای داخلی وخارجی است و زبانی شناخته شده است.
_تسهیل کسب و کار میان فعالان اقتصادی.
_بهره مندی از یارانه صادرات
_ ایجاد ارتباطات سازنده میان فعالان اقتصادی در سطح داخلی و بین المللی.
_کلید ورود به باشگاه جهانی بازرگانی است.
مدارک شخصی صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی:
_ در خواست صدور کارت.
_ کپی از مدارک تحصیلی و کارت ملی.
_ کپی از تمامی صفحات شناسنامه.
_داشتن کارت پایان خدمت یا برگه معافیت.
_ فرم رشته فعالیت از بخش خدمات بازرگانی اتاق.
_ اصل گواهی عدم پیشنه به اعتبار سه ماه.
_ حداقل سن 23 سال تمام.
_ اصل گواهی مفاصا حساب مالیاتی آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی.
_ اصل مجوز تولید به نام شخص.
_ اصل و کپی از تمامی صفحات سند مالکیت یا اجاره نامه.
_ اصل فیش حق عضویت بسته به میزان سرمایه و فیش حق تمبر و آموزش.
_ اصل وکپی فرم بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی.
مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی حقوقی:
-تکمیل دو برگ فرم عضویت اتاق
-دو برگ اصل اظهارنامه ثبت در دفتر تجارتی که به گواهی اداره ی ثبت شرکت ها رسیده باشد.
-داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها
-دو برگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکت
-فتوکپی شرکت نامه(در مورد شرکت های بامسئولیت محدود)
-دو برگ فتوکپی روزنامه رسمی در مورد آگهی روزنامه تاسیس شرکت و آگهی هر نوع تغییرات و دو برگ فتوکپی اساسنامه شرکت
-اصل و فتوکپی گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل
-دو سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل(حداقل سن 18 سال تمام) و روئت اصل آن
-اصل گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت(فرم الف)
-عکس شش در چهار مدیر عامل چهار قطعه(جدید،تمام رخ،ساده)
-دو برگ فتوکپی کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای آقایان و روئت اصل آن
-فتوکپی سند مالکیت و یا اجاره نامه محل کار(رسمی یا عادی که در صورت عادی بودن اجاره نامه،روئت اصل سند مادر الزامی است) و چنانچه سند به صورت مشاع تنظیم شده باشد ارائه اظهارنامه ی کتبی سایر مالکین نیز الزامی است.
-فرم تکمیل شده مشخصات بازرگانی(فرم ب) . تکمیل فرم فارسی-لاتین
-تکمیل فرم تعهد نامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضای مدیر عامل توسط دفاتر رسمی یا تصدیق آن توسط کارگاه(برای واحدهای تولیدی)
-دو برگ از اصل و فتوکپی فیش بانکی به مبلغ 400.000 ریال
مراحل ثبت نام در سامانه اتاق بازرگانی برای دریافت کارت بازرگانی:
_ وارد کردن آدرس اینترنتی سپس وارد کردن شناسه ملی متقاضی و ورود کلمه عبور.
_ وارد کردن مشخصات متقاضی و اطلاعات شرکت متقاضی بطور کامل و دقیق.
_ اطلاعات مربوط به دارنده کارت بازرگانی با دقت تکمیل شود.( عکس پرسنلی رنگی با پشت زمینه سفید، حداکثر حجم 300 کیلو بایت.)
_ اطلاعات ثبتی مطابق با برگه اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی وارد شوند.
_ وارد کردن اطلاعات تماس و یک نشانی اصلی.
_ وارد کردن اطلاعات هیأت مدیره.
_ تأیید فرمهای مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی بعد از دریافت.
_ انتخاب حداقل یک رشته فعالیت برای واردات و حداکثر سه رشته.
_اسکن تمامی مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت.
_ وارد کردن اطلاعات مربوط به فیش های پرداختی.
_ اصلاح و ویرایش کل اطلاعات تکمیل شده و سپس تأیید نهایی.
جهت اخذ و یا تمدید کارت بازرگانی با همکاران ما در موسسه تدبیر حسابداران ماکو تماس حاصل فرمایید.
موسسه تدبیر حسابداران ماکو آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام
نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و
ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و
ارزان این شرکت با شماره 34243127 – 044 – 09145620911 آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید
موسسه تدبیر حسابداران ماکو آمادگی خود را جهت انجام کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی اعلام نموده و با بهره گیری از پرسنل متخصص و مدیران مالی باتجربه سعی در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان عزیز دارد. جهت اطلاع از نحوه انجام خدمات حسابداری سریع و ارزان این شرکت با شماره 34243127 – 044 – 09145620911 آقای علیزاده تماس حاصل فرمائید